vrijdag 31 mei 2013

The Great Gatsby


Een film zoeken waar manlief en ik beiden van genieten is altijd een avontuur. 
Muziekje tijdens het lezen? om in de sfeer te komen:)


Het werd The Great Gatsby. Naar een roman van de Amerikaanse auteur F. Scott Fitzgerald. Het speelt zich af op Long Island en in New York City gedurende de zomer van 1922.











Waar anderen het vooral hadden over de drooglegging van Amerika, werd ik opgeslorpt door de stijl van de jaren twintig! Alles in de film was zo groots! New York van de jaren 20 kwam prachtig in beeld. Een party was geen gewone party maar echt “Amazing”.


Grote kastelen, prachtige tuinen met zwembaden. Schitterende auto’s en om nog maar over de “high fashion” te zwijgen. Vrouwen en mannen gekleed in Prada, Alexander McQueen, juwelen van Tiffany & Co’s. Ik weet nu al zeker dat deze film een invloed zal hebben op de modetrends.
En dan heb ik nog niets gezegd over de prachtige muziek van o.a. Jay-ZEmeli SandéFlorence + the MachineWill.I.am,..






Een van de rode draden in de film is het prachtige liefdesverhaal. Het feit dat Leonardo Dicaprio dat speelt zal er wel mee te maken hebben. Want hij slaagde erin om hetzelfde smachtende gevoel weer te geven zoals in Titanic.


"I wish we could just run away..."


Ik heb spijt dat ik het boek nooit eerder heb gelezen. A shame…
"Whenever you feel like criticizing any one...just remember that all the people in this world haven't had the advantages that you've had." -The Great Gatsby



Geen opmerkingen:

Een reactie posten