donderdag 16 mei 2013

Zeep en wat het allemaal teweeg brengt...


Met de bedoeling eens rond te kijken in een woonwinkel.. - je weet wel... die prachtige rode le creuset pan.. momenteel nog wat te duur voor me.. maar je weet nooit dat ze vandaag net in de aanbieding is...- kom ik dus langs een hoekje met zeepjes... huid vriendelijke stukken zeep met van die prachtige papiertjes rond. de papiertjes zijn net als schilderijtjes op zich..prachtig.. 


Allemaal verschillende soorten maar allemaal met de basis geur van oeroude zeep.. Ik snuffel aan de zeep en onmiddellijk word ik meegesleurd naar Toscaniƫ..naar prachtige huizen met blauwe blaffeturen en een helderblauw zwembad.. met overzicht over de heuvels waar het groene gras mee danst in de wind. Haha en ik ben er nog niet eens geweest!..

Ik leg de zeep vlug terug en ga de winkel rond.. Maar toch blijf ik eraan denken...  Zeep heeft altijd wel al een zekere invloed op me gehad. Zo heb je van die groene zeep met een heel speciale geur.  Die zeep neemt me steeds terug mee in de tijd. Naar mijn oma. Naar die zondagen dat de hele familie samenkwam bij oma. Dan aten we samen broodjes met charcuterie en tomaten. De kindertafel werd in de keuken gezet en ik mocht altijd tot mijn grote jolijt aan de kindertafel zitten. Al was ik reeds 18. Daar speelde ik met mijn nicht het fameuze -onder-het-meeste-charcuterie-op-1-boterham-spelletje. haha geweldige tijd. Toen gingen we stiekem in de badkamer spelletjes spelen en alles geurde daar naar die speciale groene zeep. Ze ruikt niet eens lekker eigenlijk.

Nu koop ik soms wel nog eens diezelfde groene niet-eens-lekker-ruikende zeep. Gewoon om even terug bij oma te zijn. Dan sta ik genietend onder de douche te snuffelen aan die zeep. 
Maar dus in de woonwinkel werd ik naar het stuk zeep gezogen. "Dat is dan 5 euro aub". Nee niet goedkoop maar soms moet een mens zich eens laten gaan. hehe

Nu heb ik dus een nieuw stukje zeep, maar deze keer wel met een heeeeeeeeeeeeeerlijke geur; Momenteel zijn er nog geen verhaaltjes aan verbonden, maar vast ooit op een dag. Neemt deze zeep mij wel mee naar een herinnering en maak ik weer van die kleine reisjes naar het verleden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten