zaterdag 11 mei 2013

De buurvrouw stalkt me...


Terwijl ik de trap heel snel afloop, krijg ik bijna een welriekende pyjamabroek over mijn hoofd.. "haha" staat ze boven te lachen "Sorry Nicki" lacht ze. Ik kijk haar verwonderd aan. "Is dat nou echt zo grappig?" en ik loop gewoon door. Zij daarboven heet Lies, ze gaat douchen en daar hoef ik echt niet bij te zijn. Dus ik loop vlug naar de woonkamer! Charlotte en Chloë kijken tv maar dat is niet voor mij weggelegd. "Kijk dan toch naar me stinkers!". Geconcentreerd kijken ze verder.Ze hebben me niet eens zien voorbij komen. mm .. ik ga dan maar voor het raam zitten.

*zucht*.. Ik ben toch blij hier. Ik woon hier veel groter dan voorheen. Het liefste wat ik doe is genieten van het zonnetje voor het raam. Dan kijk ik naar de blauwe lucht en de prachtige viooltjes in de bloembakken op de vensterbank.. Dat genieten duurt vaak niet zo lang, het lijkt wel of de buurvrouw het niet kan verdragen Ik begrijp het allemaal niet goed, maar ze stalkt me als het ware... Ze is grijs en al wat op leeftijd maar telkens ik voor het raam zit te genieten van het verkeer op de straat of gewoon van het zalige warme zonnetje dan komt ze voorbij. Dan komt ze heel dicht langs het raam voorbijlopen en kijkt zo met een doordringende blik. Ik begrijp niet wat ze van me wil. Als Charlotte en Chloë er zijn valt het nog wel mee. Dan durft ze niet zo goed langskomen.
Maar vrijdag was het weer zover! Charlotte en Chloë gingen op weekend en ik bleef een weekendje alleen achter.. zit ik mij niets mee in ;) lekker doen waar ik zin in heb. Maar dat is dus buiten mijn buurvrouw gerekend! Daar stond ze weer! Godsamme . altijd weer voor het raam.. recht naar binnen te kijken in mijn ogen.. ik word er eigenlijk zelfs een beetje bang van. Ik loop dan meestal naar het andere raam maar "Oh My God" daar is ze weer... Ik weet niet wat het is! Is ze ongelukkig ofzo? Wat wil ze van me? 
Ik weet dat ze voor haar huisgenoot zorgt.

Die is zooooo dik dat ze zichzelf niet meer kan wassen. Eigenlijk wel zielig, maar naar het schijnt had ze een moeilijke jeugd. Volgens mij had ze ook tekort aan eten want zij gaat geen meter van haar voedselvoorraad. Ik weet zelfs eens dat iemand de voedselvoorraad had weggenomen omdat ze gingen poetsen en toen sloeg zij helemaal in paniek. Toen heeft ze uren lopen  janken en schreeuwen zodat heel de buurt het kon horen! Echt erg.. Maar dus mijn grijze buurvrouw zorgt voor haar. Ze wast haar en blijft altijd bij haar in de buurt. Ik heb zelfs gehoord dat ze verdwaald geraakt als ze alleen buiten loopt! Zo moest de grijze buurvrouw haar eens helemaal gaan zoeken...tsss ongelofelijk..

Ik geloof dat ze "Flapper" heet.. Lol wie noemt zijn poes nu "Flapper".


Maarja ik moet ook niet praten, mijn naam is Nicki Mijauw...
Wanna Play?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten