zaterdag 17 augustus 2013

Never get between a girl and her chicken

bron
Met een verdroogt stokje tik ik op de grond. "Allemaal gaan zitten!" "Neem jullie map geschiedenis op pagina 3". Ik neem mijn schoolmapje bij de hand en begin luidop te lezen. Ik moet mijn ogen een beetje dichtknijpen. De zon reflecteert op de witte pagina's. Met mijn korte sponsen schortje ga ik zitten op een stukje gras dat ik zorgvuldig heb uitgezocht. Dat is niet altijd gemakkelijk als overal "kippekakjes" liggen. Rondom mij lopen de kippen. Tatcher de zwarte Engelse kip is de oudste. Tatcher begint te zagen; "seeeeeeuuuuuugg" zegt ze.

Oké dan maar,"Speeltijd!" roep ik luid. Ik neem een schepje en maak putjes in de grond. De kippen zijn onvoorzichtig en bijna hak ik in hun pootjes. Ze zijn gulzig! Ik raap de regenwormen bij elkaar en zorg ervoor dat elke leerling een wormpje heeft.
"Liesbeth" roept mijn moeder "Komen eteuuuuuuuuuhhh!". Ik sta op en stap voorzichtig met mijn sandaaltjes langs de kippekakjes. 
"Dag kipjes! Slaaplekker en tot morgen!"roep ik terwijl ik het hekje voorzichtig sluit...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten